Неділя, 12.07.2020
Професійно-технічне училище №74       
НАВІГАЦІЯ
Статистика

   У 1996 році Верховна Рада України, висловлюючи суверенну волю громадян нашої держави і спираючись на багатовікову історію українського державотворення та на світовий досвід, прийняла Основний Закон України - Конституцію, яка стала реальною і дієвою основою розбудови незалежної демократичної держави як повноправної учасниці світового співтовариства. Конституція увійшла в суспільне життя як головний оберіг державності і демократії, гарант незалежності і соборності України. Її найвища юридична сила, верховенство права, політична, економічна та ідеологічна багатоманітність - фундаментальні засади, на яких ґрунтується сьогодення і вибудовується майбутнє українського народу. Пропоную вам  ознайомитись з виданням «Конституція України» у якому представлена Конституція України, з посібником «Україна. Історія Конституції» в якому  висвітлено питання історії розвитку української конституції. Вміщено аналіз конституційних документів, що характеризували суспільно-політичне життя на українських теренах, а також повні тексти "Пактів і конституцій..." Пилипа Орлика та Конституції незалежної України.  З книгою «Я і КонституціЯ» - основа  задуму книги про те, як зробити Конституцію України ближче до кожного з нас, а особливо для підлітків та молоді, щоб допомогти  розібратися у складній конституційній матерії.  Це книжка, з якої варто починати розбиратися у власних правах і обов‘язках. Конституція має бути компасом, який не дасть зійти зі свого власного шляху.


    
    День молоді це одне з найулюбленіших свят, а як же інакше - адже, молодим - скрізь дорога. Відкритий весь світ як на долоні, і будь-яка справа по плечу, адже молодість не залежить від віку - вона живе в душі, тієї, що не перестає літати і будувати плани і виконувати задумане, всупереч усім труднощам. Молодість - фундамент для серйозного, складного життя. І сьогодні головне - побудувати життя так, як ви мрієте. Пропоную вам прочитати роман   Л.Дереша «Спустошення». Роман про дорослішання, про переломні моменти, які трапляються в житті кожного про те, як важко іноді зробити вибір та зробити крок назустріч невідомому. Раджу прочитати книги І.Роздобудько, А.Кокотюха, В.Шкляра, О.Забужко. Прочитавши, ви по новому  подивитесь на сучасних  українських письменників і вам неодмінно захочеться  і далі  продовжувати своє знайомство з їхньою творчістю.


      Віртуальне повідомлення «Зі слави геройства мертвих  і живих писалось ім`я Перемога» .
      Про Другу світову війну написано безліч книг. Бо нема нічого в світі страшнішого коли рідні проводжають своїх близьких на фронт і не знають, чого чекати від завтрашнього дня, коли чекають на повідомлення з фронту про свою близьку людину і водночас бояться його отримати. Війна – це тисячі скалічених доль і життів. Буквально донедавна для жителів нашої країни здавались дивними побажання свідків тих подій на кожне свято: «мирного неба», але тепер ми розуміємо ці побажання і так само загадуємо на кожне свято «мирного неба».
Пропоную  для ознайомлення книги  про подвиг народу  в Другій світовій війні.
І.Мельников «Їм не вручали повісток…» вміщує оповідання і повісті про дітей -героїв, С.Алексієвич «Останні свідки. Соло для дитячого голосу» розповіді дітей, які стали свідками того, що  відбувалося в роки  Другої світової війни, Ф. Людний «Дорогами війни» про людей, які чесно і сповна виконали свій громадянський обов`язок, Фотоальбом «Україна у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років»  присвячений безсмертному подвигу  рядових бійців і командирів, Ф.Турченко «Міф про солдата», Ф.Турченко «Запорізький рахунок Великій війні 1939-1945». Ці книги  відображають основні віхи перебігу історії війни за участю партизанів, підпільників, хто захищав рідну землю, працював  в тилу.


    Віртуальна бесіда до Міжнародного дня  друзів  «Дружба єднає серця». 
Вірний друг завжди поруч. Кожен день життя перетворюється на справжнє свято, де  багато посмішок і добрих слів, веселих жартів і яскравих моментів. І не дарма, адже саме цікаві книги для підлітків розповідають юному поколінню про такі актуальні теми як дружба, перше кохання, незгоди, допомагають краще розібратися в собі та навколишньому світі. Окрім розважальної функції, підліткова література ще має велику місію – пізнавальну та розвивальну. Зрештою, в деяких випадках набагато краще навчитися на чужому досвіді, ніж допускати власні помилки. Саме такою пізнавальною  є  книга  Анастасії Нікуліної  «Зграя» - це динамічна історія про різні шляхи до себе. Також пропоную прочитати книги С.Гридіна «Не такий», О.Думанської «Школярка з передмістя», О.Лущевської «Інший дім», І.Роздобудько «Арсен».
Приємного вам читання.


    Вітаємо з Днем захисту дітей. Нехай кожна дитина буде зігріта ласкою, теплом, любов’ю. Нехай вона буде під захистом і оточена турботою. Нехай звучить дзвінкий сміх і буде безтурботне щасливе дитинство.


    Патріотичний урок  «Крізь пекло Афганської війни» було присвячено 31 річниці виведення  військ колишнього СРСР із Республіки Афганістан. На життєвих прикладах воїнів-інтернаціоналістів  молоде покоління вчиться  патріотизму, адже це самодисципліна, допомога один одному та підтримка, братське єднання, військовий обов’язок, честь, мужність і вірність Батьківщині.


    ВІЛ може торкнутися кожного, тому важливо надавати ВІЛ-інфікованим психологічну підтримку, ВІЛ-позитивна людина має право вести особисте життя, мати друзів, одержувати інформацію і освіту. Людина має право жити.
    Здобувачі освіти переглянули відео поради лікарів «Як вберегти себе  від ВІЛ/ СНІДУ».  Психолог  Бицкало С.М. та медпрацівник Семьонов А.І.  надали інформацію  про шляхи передачі ВІЛ, безпечній поведінці, профілактиці захворювання та толерантного відношення до ВІЛ інфікованих. Поради,  які надали здобувачам освіти, стануть у пригоді, допоможуть іти шляхом  здорового способу життя.


    Відбувся захід присвячений сумній події в історії українського народу «Голод - 1932-1933». Здобувачі освіти дізнались про причини голодомору, про організаторів цієї події та подивились  художній фільм за повістю українського письменника Василя Барки «Жовтий князь. Голод-33». Фільм був знятий на чорно-білу плівку і виглядає як документальна  кінохроніка. Однак, навіть знання про те, що всі кадри в ньому - постановочні, не робить його менш страшним і чесним. Після заходу молодь ознайомилась з історичними джерелами з книги «Колективізація і голод на Україні 1929-1933».


    В рамках тижня української писемності та мови педагогічні працівники ПТУ №74 та здобувачі освіти мали нагоду вшанувати творців українського слова. Літературна подорож «Мови велич і краса» мала на меті показати учням красу рідної мови, її багатство і велич, гордість за український народ, який має славне минуле і багату творчу спадщину творів поетів і письменників. Так як кожен їх твір - правдива розмова  з народом. Цей захід доповнив знання молоді відомостями про історію та розвиток української писемності. Традиційний Міжнародний конкурс з української мови ім. П.Яцика зібрав учнів І,ІІ та ІІІ курсів. Святкову лінійку розпочали виступом учениць І курсу Фещенко Олександри та Носенко Ілони, які донесли своїм друзям  історію проведення конкурсу. Дівчата були в гарних вишиванках, випромінювали піднесений настрій та позитив. Переможців  конкурсу Дубань Валентину та Носенко Ілону нагороджено грамотами. Тож  не зупиняймося у вивченні мови, пізнаваймо мову, любімо її!


     В рамках  тижня історії проведено історичну годину «Ми віримо в майбутнє твоє, Україно!» про учасників бойових дій на сході України. Корисним і повчальним для молоді був перегляд документального фільму «Без права на  славу», в якому одним із учасників фільму був Карась Р.В. односелець, який пізніше загинув в Донецькій області. Також ознайомилися з патріотичним проектом «Учасники АТО нашого краю. Герої не вмирають» підготовлений здобувачем освіти  попереднього випуску Лачко Олегом, про учасників бойових дій Васильківщини, які загинули на сході України. Результатом заходу стало те,що молодь зробила свій висновок, що не  буває професій неважливих або непотрібних, але є професія, визначальні для всього людства. Це професія- захисник держави.


    У молодих людей виникають тисячі й тисячі  різних запитань. Жодний мудрець мабуть не насмілиться відповісти  на них. Але існує велика кількість книг  розумних,цікавих, потрібних. В книгах ми знаходимо відповідь на будь-яке запитання. До Всеукраїнського дня бібліотек проведено день відкритих дверей «Скарбниця мудрості». Одним із заходів в рамках цього дня  переглянуто відео : «7 кращих бібліотек світу», «Бібліотека Гарвардського університету» та «Бібліотека майбутнього у Вашингтоні». Присутні побачили  архітектурну велич будівель в яких розміщено безцінні фонди бібліотек, рідкісні книги українською мовою класиків та сучасних авторів в Гарвардському університеті та  бібліотеку майбутнього у Вашингтоні. Молодь із захопленням сприйняла цікавинки з світу книг.



    Невід’ємною складовою частиною діяльності бібліотеки є масова робота. Під час підготовки та проведення масових заходів використовуються інформаційні технології і сучасні мультимедійні засоби. Уже стало традицією організовувати  книжкові виставки, присвячені популяризації професій в училищі. Систематично здійснюється інформаційне забезпечення предметно-презентаційних декад, тижнів, відкритих уроків. Читачі активно використовують можливість користування Internet в читальній залі бібліотеки.


До 100-річчя великого українського діяча В.Сухомлинського


 

    На минулому тижні в бібліотечно-інформаційному центрі училища відбулося чергове засідання читацької ради.  На засіданні було оглянуто та проаналізовано отримані нові підручники із загальноосвітніх дисциплін: Математика. Алгебра і початки аналізу та геометрія. Рівень стандарту. 10 клас. Г. П. Бевз, В. Г. Бевз.; Зарубіжна література. 10 клас. В. В. Паращич, Г. Є. Фефілова, М. В. Коновалова; Німецька мова. 10 клас. С. І. Сотникова, Г. В. Гоголева. Учениці І-го курсу групи 10-ОС-18 Скосарєва Анна та Гавриш Єлизавета  з цікавістю спробували себе в ролі справжнього бібліотекаря, допомагаючи реєструвати, штампувати та нумерувати підручники.  А Шельомін Руслан відразу ж захопився творами зарубіжних письменників. Учнів дуже зацікавили підручники з сучасним оформленням та змістом.


    Книги стали відігравати набагато меншу роль у житті сучасної молоді. Причин цьому безліч: телебачення, Інтернет, різноманітні гаджети. 
    Для підвищення ролі бібліотеки та книги в житті учнів, у бібліотечно-інформаційному центрі училища проводилось засідання читацької ради та учнів 1 курсу на тему "Читати - це модно!". Під час засідання було обрано голову читацької ради на новий навчальний рік - Заєць Анну, секретаря читацької ради - Горобця Анатолія, а також членів читацької ради.
    Учні з особливою цікавістю розглядали віртуальні бібліотеки України, віртуальні кабінети, з якими їх ознайомила бібліотекар Крячок Т. Ю. Першокурсники дізналися, як правильно користуватися сайтом ПТУ 74, а також як легко знаходити необхідну інформацію при підготовці до уроків. А також в ході бесіди з`ясували корисність читання та що ж на сьогоднішній день полюбляє читати молодь. Юнаки віддають перевагу книгам та підручникам, пов'язаними з сільськогосподарською технікою, а дівчата  - різноманітні кулінарні книги, про стиль, моду, зачіски та інше, а також художні книги.


«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»

19 січня 2019 року набув чинності Закон України від 18.12.2019 року № 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»

Так, Закон України «Про освіту» доповнено пунктом, яким передбачено, що булінг (цькування) це діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Типовими ознаками булінгу (цькування) є:

  • систематичність (повторюваність) діяння;
  • наявність сторін – кривдник (булер), потерпілий (жертва булінгу), спостерігачі (за наявності);
  • дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.

Крім цього, внесено відповідні доповнення до статей Закону «Про освіту», які визначають права та обов’язки засновника та керівника закладу освіти, педагогічних, науково-педагогічних і наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу здобувачів освіти та їхніх батьків.

Зокрема, передбачено обов’язок засновника закладу освіти вживати заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу.

Керівник закладу освіти має забезпечувати створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування), у тому числі:

  • розглядати заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видавати рішення про проведення розслідування;
  • забезпечувати виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування);
  • повідомляти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

Передбачено також зобов’язання закладів освіти забезпечувати на своїх веб-сайтах відкритий доступ до правил поведінки здобувача освіти в закладі освіти, плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу, порядку подання та розгляду заяв (з дотриманням конфіденційності) про випадки булінгу від здобувачів освіти, їх батьків.

 

Педагогічні працівники:

Мають право на захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю;

зобов’язані повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто або інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

Зміни щодо протидії булінгу внесено також до спеціальних законів «Про дошкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про професійну (професійно-технічну) освіту», «Про вищу освіту».

Запроваджується адміністративна відповідальність за булінг. Так, доповненою статтею 173-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено, що булінг (цькування), що вчиняється стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого, тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від двадцяти до сорока годин.

Якщо цькування вчинене групою осіб або повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, то штраф становитиме від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин.

Також передбачено, що неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів поліції про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до 20% заробітку.

ІНШІ САЙТИ
facebook професійно-технічного училища №74

Методичний сайт професійно-технічного училища №74

Шевякино 
Copyright MyCorp © 2020